Šahovske figure

Kralj: Kralj može da se pomera za po jedno polje u svim pravcima
(horizontalno, vertikalno i dijagonalno). Izuzetak je da ne sme da se
pomeri na polje koje je napadnuto neprijateljskom figurom (jer ga ovo
stavlja u šah poziciju). Kao i kod većine ostalih figura, kralj
jede drugu figuru tako što se postavi na polje koje je do tada
zauzimala dotična figura. Takođe, zajedno sa topom, kralj može da izvede poseban pokret, nazvan rokada.
U otvaranju ili sredini igre, kralj će retko igrati aktivnu ulogu u razvijanju ofanzivnih ili defanzivnih pozicija. Igrač obično pokušava da zaštiti kralja na ivici table, iza svojih pešaka. U završnici, međutim, kralj izlazi iz skrovišta i igra aktivnu ulogu kao ofanzivna figura, i takođe se koristi da pomogne napredovanje preostalih pešaka.
Kraljica: Kraljica ili dama je najmoćnija figura u šahu. Kraljica se može pomerati u pravoj liniji vertikalno, horizontalno i dijagonalno, za bilo koliko slobonih polja. Obično se smatra da je kraljica malo moćnija od topa i lovca, a malo slabija od dva topa.
Lovac: Lovac nije ograničen u razdaljini kretanja za svaki potez, ali je
ograničen na dijagonalno kretanje, napred i nazad. Lovci ne mogu da
preskaču preko drugih figura.Lovci se razlikuju po strani sa koje polaze, kao kraljev lovac i kraljičin lovac.
Kao posledica dijagonalnog kretanja, svaki lovac ostaje na belim (ili)
crnim poljima, zavisno od polja sa koga je krenuo (ne postoji način da
lovac promeni boju polja), i svaki igrač ima po jednog lovca za crna i
bela polja.Smatra se da su lovci u snazi približno jednaki konjima (skakačima).
Skakač: Kao posledica načina kretanja, skakač koji se nalazi na belom ponju u sledećem potezu može da dođe samo na crna polja i obratno. Smatra se da su skakači u snazi približno jednaki lovcima, dok su od ostalih figura (osim pešaka) slabiji.
Pešak: Pešak može da se pomera vertikalno napred za jedno polje, osim pri
prvom potezu određenim pešakom kada može da se pomeri za dva polja. Pešak je najslabija figura u šahu. Oduzeti u razmeni za bilo koju figuru se smatra dobrim potezom. Međutim, ako pešak u toku partije uspe da stigne do suprotnog kraja table, može biti zamenjen za bilo koju figuru (osim kralja).